Kokybiškas turinys svetainėje – jo reikšmė po paieškos algoritmų atnaujinimų
Kai išgirstame kolegą ar draugą sakant, kad ateis pasaulio pabaiga, nes sprogs saulė, iš karto pasukiojame smilių prie smilkinio ir pavadiname keletu pašiepiamų epitetų. Paskui tik bandome įsigilinti ar tai yra tiesa.
Pasirodo, Saulė iš tikrųjų sprogs ir sunaikins Žemę po 5 milijardų metų. Ta pati situacija dažnai nutinka ir optimizavimo paieškos sistemoms rinkoje. Žmonės išgirsta apie visokius Google algoritmo atnaujinimus ir iš karto kelia paniką, kad visas jų triūsas nueis perniek. Anksčiau ar vėliau vis tiek nueis, bet reikia išlaikyti blaivų protą ir aiškiai nusistatyti savo tinklapio optimizavimo principus.
Balandžio pabaiga buvo kaip tik toks nedidelės panikos metas, kai Google išleido iš karto du atnaujinimus –Panda ir Pengiun. Panda yra skirtas geroms svetainėms įvertinti dar labiau, o Penguin – nubausti blogus puslapius su neleistinais būdais pasigerinti savo pozicijas Paieškoje.
Kaip ir po kiekvieno atnaujinimo, taip ir po šio, netyla kalbos, kaip tas SEO optimizacija turėtų būti daromas, kad jokie atnaujinimai labai žymiai nepakenktų puslapio pozicijoms. Labai daug dėmesio skiriama tekstams. Taigi, kaip reikia rašyti tuos SEO tekstus, kad jie įtiktų Google?
Visų pirma, reikia pakartoti tą mantrą, kurią Google kartoja jau 10 metų – turinys yra karalius ir tik kokybiškas turinys turi būti rodomas paieškos rezultatų viršuje. O kaip suprasti, kad tas turinys – kokybiškas? Tam Google ir sukūrė socialinės paieškos principą, kai viršuje rodomi tie rezultatai, kuriais pasidalino vienas ar keli draugai iš Google+ socialinio tinklo. Peršasi išvada, kad interneto svetainės turiniu reikia dalintis. Aišku, jį reikia paruošti taip, kad nebūtų gėda dalintis dėl prastos kalbos, netikslių faktų ar per daug reklaminių nuorodų.
Raktažodžiai su laiku tampa vis nereikšmingesni. Jei prieš dešimtmetį bent 5% teksto turėjo sudaryti raktiniai žodžiai, prieš pora metų – bent 1%, tai dabar reikia tik 3 raktažodžių, kad tekstas būtų idealus:
- 1 raktažodis eina į “Title”.
- 1 raktažodis yra reikalingas puslapio adrese (URL).
- 1 raktažodis reikalingas teksto pradžioje.
Daugiau nereikia. Jei raktažodis bus dar ir puslapio pavadinime ir su H1 atributu – viskas tikrai puiku. Šių raktinių žodžių Google robotui pakanka nuspręsti, apie ką yra puslapis, ir kurios nuorodos veda į susijusį turinį, o kurios ne.
Šis principas įneša kiek pakeitimų į įprastų SEO tekstų rašymo ir publikavimo tvarką. Jeigu įmonė iki šiol tenkinosi vienu puslapiu Paslaugos, kuriame buvo surašytos tos 10-20 paslaugų, tai dabar nori nenori teks visoms paslaugoms daryti po atskirą puslapį, nes paslaugos pavadinimas yra svarbus raktinis žodis.
Optimalus teksto kiekis išliko toks pats – 200-300 žodžių.
Kitas svarbus dalykas, turintis įtakos tekstams yra nuorodų tinklo kūrimas (linkbuilding). Google čia pasidarbavo iš peties, nes sumažino komentaruose ir forumuose paliktų nuorodų svorį. Maža to, Google stebi nuorodų pavadinimus (Anchor texts). Jei į vieną puslapį veda 100 nuorodų su tuo pačiu pavadinimo tekstu, greičiausiai ši praktika bus nubausta sumenkinant pozicijas. Dėl to gali tekste peržiūrėti nuorodų kūrimo strategijas, o gal net ir pereiti per senas nuorodas ir jas paredaguoti, kur įmanoma.
Dar vienas svarbus dalykas yra tai, kad viename puslapyje esant dviems vienodoms išeinančioms nuorodoms, vedančioms į skirtingus to paties domeno puslapius, svorį gaus tik pirmoji nuoroda. Antroji, deja, nebus įvertinta. Dėl to optimizuoti vieną puslapį dviems skirtingiems raktiniams žodžiams darosi vis sudėtingiau.
Įmonės interneto puslapis yra vertingas įrankis tik tada, kai jame yra nemažai kokybiško turinio. Jis skaitomas net tada, kai nėra tarp pirmųjų pozicijų su tam tikrais raktiniais žodžiais. Įdėjus keletą vertingų straipsnių apie prekes ir paslaugas su itin kokybišku ir net nuomonę formuojančiu turiniu, tokių tekstų sėkmė yra beveik garantuota. Koks tas kokybiškas turinys? Paprastas patarimas – pasistenkite parengti penkias temas apie pagrindinę savo paslaugą ar produktą:
- Kaip tai veikia? Kokios technologinės naujovės ar sprendimai naudojami? Naudojimosi instrukcija.
- 10 patarimų, kaip paslauga/produktu naudotis efektyviau.
- Kokios yra naujovės pasaulyje susijusios su produkto/paslaugos vystymusi ir perspektyvomis?
- 5 klaidingos nuomonės arba stereotipai apie produktą/paslaugą su paaiškinimais, kodėl taip nėra, ar negalima daryti.
- Konkurencinė aplinka ir rinkos apžvalga (kada produktas atsirado Lietuvos rinkoje, su kuo konkuruoja pagal kokybines savybes ir kaina, kaip paplitęs naudojimas ir t.t.)
Tekstai turėtų būti neilgi, apie 300-700 žodžių ilgio. Juose galite nevartoti kitų prekės ženklų, bet duokite užuominas į juos. Tokiu būdu turinys bus vertingas ir pardavimų prasme. Tokiu turiniu dalinsis net ir nepažįstami žmonės, o Google matys, kad esate gerbiamas ir pridės papildomo svario paieškos rezultatams.
Vadovaudamiesi šiais principais galėsite būti ramūs, kad su kitu paieškos algoritmo atnaujinimu jūsų pozicijos drastiškai pasikeis į blogąją pusę. Google ateityje dar labaiau griežtins reikalavimus turiniui, tad ruoštis reiktų jau šiandien.