Kodėl nauja interneto svetainė be SEO yra bevertė?
Dažnai žmonės pradedantys veiklą internete turi ne itin gerą nuostatą, jog sukūrus internetinę svetainę, jų projektas jau yra baigtas. Iš tiesų tai tik kelionės link užsibrėžtų tikslų pradžia. Svarbu suprasti, kad reikės rimtai paprakaituoti norint į svetainę privilioti lankytojų, ir dar daugiau dirbti, kad jie sugrįžtų.
Taigi, kiekvienos interneto svetainės savininko tikslas – padaryti ją lankomą. Šis tikslas stovi ant trijų pagrindinių banginių: turinio, nuorodų ir raktažodžių.
SEO nuorodos
Paieškos sistemos vertina svetainių reikšmingumą pagal nuorodų, vedančių į jas, kokybę. Tačiau nuorodų iš kitų svetainių į Jūsų populiarumą lemia ne tik kokybė, bet ir skaičius bei turinio aktualumas.
Pirmasis formalus dalykas, kurį padaro SEO paslaugos ir specialistai, tai sutalpina nuorodas į Jūsų svetainę įvairiuose įmonių internetiniuose kataloguose bei nuorodų puslapiuose.
Ne visos nuorodos yra vienodo reikšmingumo. Natūralu, kad norisi kuo daugiau nuorodų į savo puslapį, tačiau nereikia pamiršti, kad, kaip ir daugelyje sričių, čia svarbi ne kiekybė, o kokybė. Kartais 10 teisingai pasirinktų nuorodų gali pasiteisinti labiau negu 1000 atsitiktinių, neapgalvotų. SEO tikslams kokybiškos atgalinės nuorodos geriausiai tiktų iš ilgesnę istoriją turinčių, gerai išvystytų svetainių, su panašia į Jūsų tema.
Žinoma, šie žingsniai yra svarbi pradinio etapo dalis, tačiau būtina suprasti, jog vertingiausios nuorodos yra tos, kurias į savo panašios tematikos tinklalapius įsideda Jums naudingų puslapių autoriai, todėl vertėtų pasirūpinti, kad Jūsų svetainė būtų verta kieno nors nuorodos į ją. Štai čia susiduriame su aktualaus turinio galia.
Turinys
Pagalvokite, kad išskyrus įmonių katalogus ir mokamus sąrašus, labai nedaug kas norės dėti nuorodą į Jūsų tik ką sukurtą ir nedaug aktualaus turinio turinčią svetainę, kurioje nėra nieko aktualaus. Todėl, kad ir kaip sunku būtų, dažnai teks prisėsti ir padirbėti, kad Jūsų svetainės turinys būtų patrauklus tikslinei auditorijai.
Atrodytų, kad internete yra daug teksto, kurį būtų galima panaudoti savo svetainėje, tačiau paieškos sistemos suręstos gana gudriai, todėl turinio kopijavimas iš kitų svetainių gali būti sunkiai toleruojamas.
Svarbu suprasti kriterijus, kuriais yra vertinamas svetainių turinys. Sakykime pas Jus ir pas Jūsų konkurentą sutampą svetainių tekstai, tokiu atveju yra atsižvelgiama į keletą kriterijų. Čia visada bus teikiamas prioritetas autoritetingesnį domeną turinčiai svetainei. Bus tikrinama, kuris svetainė yra svarbesnė, turinti daugiau unikalaus ir įdomaus turinio, didesnį lankomumą, daugiau atgalinių nuorodų iš didesnį autoritetą turinčių puslapių. Taip pat bus tikrinamas Google puslapių reitingas („Google Page Rank“), kiek nuorodų yra vertinamame puslapyje, kiek svetainių įdėjo nuorodą į tą puslapį.
Įsivaizduokite, jog Jūsų turinys patiko labai geras charaktersitikas turinčio tinklapio redaktoriams (pvz. delfi). Jis norėtų įsidėti Jūsų tekstą. Taigi, kyla klausimas, kas paieškos sistemose bus traktuojamas, kaip pirminis turinio autorius? Galinga, seniai veikianti svetainė, ar Jūsų naujas projektas?
Kadangi paieškos sistemos veikia gana tvirtais sąžiningumo principais, Jūs būsite laikomas straipsnio autoriumi ir paieškos sistemų reitinguose, tiesa jei straipsnyje bus įdėta nuoroda į jūsų kaip autoriaus svetainę, tačiau ne į pagrindinį puslapį, o į tą iš kurio buvo imamas turinys.
Raktažodžiai
Raktažodžiai – tai trečiasis SEO banginis, o tiksliau tai žodžiai, pagal kuriuos potencialūs lankytojai randa jūsų svetainę, naudodamiesi paieškos sistemomis. Todėl reikėtų padaryti taip, kad jūsų svetainė būtų lengvai randama pagal aktualiausius Jūsų verslui žodžius ar frazes. Turite pasirinkti raktažodžius, kurie tiksliai atspindi jūsų veiklą.
Puslapis bus nieko vertas, jei netgi jo kūrimo pradžioje gerai nepagalvosite apie aktualiausius raktažodžius. Klaidą daro tie pradedantys kūrėjai, kurių ambicijos apsiriboja jų įmonių pavadinimu. Svarbu suprasti, kad labai retai lankytojai paieškos sistemoje veda įmonės pavadinimą, dažniausiai juos domina produktai ar paslaugos.
Aktualūs raktažodžiai turėtų pasirodyti ir kiekviename atidaromame interneto puslapyje. Efektyvumas didėja, kai jie gali būti aptinkami pradinėse teksto pastraipose, tačiau niekada neaukokite turinio kokybės dėl raktažodžių. Tai paveiks jūsų puslapio reitingą. O svarbiausia – Jūsų svetainės lankytojai tai gali pastebėti ir nebesugrįžti.
Pabaigai
Nuolat skirdami dėmesį trims svarbiausiems SEO komponentams, ilgainiui pastebėsite, jog Jūsų svetainės lankytojų daugės, o apsilankymo kreivė nuolat kils aukštyn arba bent jau išlaikys stabilias tendencijas.